Weekly Newsletter

IMG_9794 IMG_9666 IMG_9734

During the past two weeks we transitioned from solving two-digit addition and subtraction story problems to measuring and comparing different lengths using non-standard and standard units. 

Dear Friends and Families,

Thank you to the many parents who joined us in the classroom in the past two weeks. From the writing celebration, to mixing mud, to dying fabric–your support helped make some wonderful projects happen! Thank you also for making the time to join us for parent-teacher conferences. I often find that these meetings help me know our students even better and leave me feeling excited for the work to come.

The weather is finally getting colder! We still go outside for recess for 30 minutes each day. Please send your child to school dressed to comfortably play in the cold weather. Hats, gloves, coats, and sneakers are helpful.

Here are a couple of upcoming events to put on your calendars:

December 1-5: Fieldwork to Other Schools

During the first week of December, small groups will do fieldwork at other schools to observe and participate in their community gatherings. We will need drivers to help transport our small groups to the schools. More details are to come as we schedule the different visits, but please let us know if you might be able to drive.

December 18, 1:30-3:00: Fall Expedition Showcase

We hope you can join us to celebrate the hard work students have done for the past few months. We will also have a music performance.

Best,

Ms. Thesing and Ms. Kimble

Weekly News from Second Graders

Mud Hut

By Asanti

The food group and the shelter group made a mud hut. They used sticks, clay, mud, hey, water, and rocks that are so dusty. They put some sand in, too.

Writing

By Anna

Writing is a time for kids to study and admire expert authors. We write our own personal narratives. When we were done with that, we started nonfiction books, which we are writing something that we know a lot about. When we were doing personal narratives, we had tiny topics notebooks. They were for us to write our ideas for our writing. We had the challenge of stretching one small moment on for five pages1 We also had the challenge of adding crafts like beautiful language and comparisons. But now we are on nonfiction writing. For our closing, we had a writing celebration. We invited our parents and past teachers to come. Ms. Thesing typed up our stories. We split into groups to share our writing. After we were done sharing our stories, we had cupcakes, clementines, and lemonade. It must have been the best writing semester and celebration ever!

Queridos Amigos y Familias,

¡Gracias a todos los padres que nos acompañaron en el aula en las últimas dos semanas! ¡Desde la celebración de la escritura, a la mezcla de barro, a pintar tela- su apoyo ayudó a hacer algunos proyectos maravillosos! Gracias también por darse tiempo para unirse a nosotros para las conferencias de padres y maestros. A menudo encuentro que estas reuniones me ayudan a conocer a nuestros estudiantes aún mejor y me dejan emocionada por el trabajo por venir.

¡El tiempo finalmente se esta poniendo más frío! Todavía vamos afuera para el recreo durante 30 minutos cada día. Por favor, envíe a su hijo a la escuela vestido para jugar cómodamente en el clima frío. Sombreros, guantes, abrigos, y tenis son útiles.

Aquí hay un par de próximos eventos para que los ponga en su calendario:

Diciembre 1 al 5: Trabajo de campo a otras escuelas

Durante la primera semana de diciembre, los grupos pequeños van a hacer trabajo de campo en otras escuelas para observar y participar en sus reuniones de la comunidad. Vamos a necesitar choferes para ayudar a transportar nuestros pequeños grupos a las escuelas. Enviaremos más detalles conforme programemos las diferentes visitas, pero por favor, avísenos si usted podría conducir.

18 de diciembre de 1: 30-3: 00: Presentación de la Expedición de Otoño

Esperamos que pueda unirse a nosotros para celebrar el arduo trabajo que los estudiantes han hecho durante los últimos meses. También vamos a tener una presentación musical.

Lo mejor,

Srita. Thesing y Srita. Kimble

Noticias Semanales de los Alumnos de Segundo Grado

Cabaña de Barro

Por Asanti

El grupo de alimentos y el grupo de refugio hicieron una choza de barro. Utilizaron palos, barro, lodo, paja, agua y rocas que son tan polvorientas. Ellos pusieron un poco de arena dentro, también.

Escritura

Por Anna

La escritura es un tiempo para que los niños estudien y admiren autores expertos. Escribimos nuestras propias narraciones personales. Cuando terminamos con eso, empezamos libros de no ficción, estamos escribiendo algo de lo que sabemos mucho. Cuando estábamos haciendo narraciones personales, teníamos cuadernos de temas diminutos. Fueron para que nosotros escribiéramos nuestras ideas para nuestra escritura. Teníamos el reto de estirar un momento pequeño en cinco páginas. También teníamos el reto de añadir detalles como lengua hermosa y comparaciones. Pero ahora estamos en la escritura de no ficción. Para nuestro cierre, tuvimos una celebración de escritura. Invitamos a nuestros padres y maestros anteriores a venir. La Srita. Thesing tecleó nuestras historias. Nos dividimos en grupos para compartir nuestra escritura. Después de compartir nuestras historias, tuvimos pastelitos, mandarinas, y limonada. ¡Debe haber sido el mejor semestre y celebración de escritura!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s